Asiat, jotka saavat hyvälle mielelle juuri nyt

- Äänikirjat. Oon iltaisin yleensä aina niin väsynyt, etten jaksa keskittyä lukemiseen, mutta äänikirjoja on mukava ja rentouttava kuunnella. Latasin eilen taas StoryTel-sovelluksen käyttöön. Alan kuuntelemaan nyt englanniksi enemmän kirjoja.

- Aloitin tammikuussa valokuvauskurssin (mistä oon maininnut aiemmin) ja se on antanut tosi paljon. Kyseistä kurssia oli viimeinen kerta viime viikolla, mutta ilmoittauduin vähän aikaa sitten seuraavalle kurssille, joka alkaa toukokuussa. Tän kevään kävin siis Kuopion kansalaisopistossa valokuvaukseen ja kuvankäsittelyyn liittyvää kurssia ja toukokuun alussa aloitan Kuopion kameraseuran järjestämän kurssin. En malta odottaa. :)

- Oon pitkään miettinyt minkä maton hankin meille olkkariin. Päädyin sitten pitkän pohdinnan jälkeen Vm Carpetin Hattara -mattoon, josta olen lukenut paljon hyviä kokemuksia. Sisustusjuttuja on siis luvassa. Maton valitsin valkoisena ja 160 cm x 230 cm kokoisena. Toivottavasti matto on hyvä kyseiseen tilaan. 

- Kevät ja aurinkoiset päivät! Vaikka nyt tulikin tällainen takatalvi, ollaan kuitenkin jo pian huhtikuun puolessa välissä ja keväiset päivät ja kesä on edessä päin. Odotan kesää todella paljon! Meen töihin takaisin vasta syksyllä ja kesällä on paljon aikaa perheelle.

- Sain vihdoin ja viimein palautettua yhden kurssin, joka on edennyt aika hitaasti eteenpäin. Oon nyt suunnitellut, että opiskelen ensi kesänä, jotta valmistun vähän nopeammin. Ensi kesänä pitäisi saada tehtyä enemmän kursseja kuin viime kesänä, mutta uskon, että se onnistuu, kun Karla on nyt isompi ja viihtyy yleensä ihan hyvin isin seurassa silloin, kun opiskelen. :)

- Aloitettiin aika tarkka päivärytmi Karlan kanssa ja yöt ovat nyt onneksi menneet paremmin. Meillä oli nimittäin unien suhteen vähän huonompi jakso ennen tätä uutta rytmiä. Nyt mennään noin 22.00 aikaan nukkumaan (Karla menee 20.00) ja aamulla ollaan herätty noin 06.00-06.30 aikoihin. Tämä rytmi sopii Karlalle hyvin ja hän myös nukahtaa iltaisin taas helpommin yöunille. Illalla on kiva, kun tietää, että saa hetken omaa aikaa ennen nukkumaanmenoa. On meillä siis edelleen huonojakin öitä (etenkin kun Karla oli juuri aika pitkään kipeenä), mutta kokonaisuudessaan yöt ovat menneet vähän paremmin. Varmaan toi päivärytmi auttaa nyt noihin öihin!

- Päätin, että otan kuntosalijäsenyyden takaisin pitkän, pitkän tauon jälkeen. :D Nyt oon alkanut jotenkin kaipaamaan lenkkeilyn ja tanssin lisäksi myös kuntosalilla käymistä. Lihaskuntotreeniä ei oo paljoa tullut tehtyä raskauden jälkeen, joten se tekee varmasti enemmän kuin hyvää...

Tykkää-merkinnät