helppo ja hyvä vihersmoothie

Terveysaiheisia postauksia ja reseptejä toivottiin juuri enemmän, joten niitä on siis tulossa. Tällä kertaa helppo ohje vihersmoothien tekemiseen ja täytyy sanoa, että tästä tulee kyllä tosi hyvä!

Yleensä pyrin siihen, että käytän yhdellä kertaa smoothien tekemisessä korkeintaan 1-2 hedelmää (hedelmäsokerin takia), mutta joskus teen poikkeuksia. Proteiinijauhetta kannattaa sekoittaa smoothien sekaan etenkin jos sen juo aamupalaksi tai heti treenin jälkeen. Itse käytän yleensä herne-, riisi- ja/tai hamppuproteiinia. Sen lisäksi on hyvä laittaa terveellistä viherjauhetta sekaan. Tossa PhD-viherjauheessa, jota itse käytän, on mukana muun muassa vehnäoras-, (vehnäorasjauheesta ja sen terveysvaikutuksista löytyy oma postaus täältä), klorella-, spirulina-, sinimailas-, punajuuri-, porkkana-, omenakuitu- ja pinaatinlehtijauhetta.
2 annosta:

- Pakastepinaattia / tuorepinattia
- 1 banaani (kannattaa valita luomuna)
- 1 sitruuna puristettuna
- 1 omena (kannattaa valita luomuna)
- 1 kiivi
- Kauramaitoa (luomu)
- Loraus vettä
- Proteiinijauhetta esimerkiksi noin 2 rkl (esim. herne-, hamppu- tai riisiproteiinijauhe)
- Viherjauhetta noin 2 rkl (itse laitan sellaisen kokonaisen mitallisen, mikä kyseisen purkin mukana tulee mukana)
- Jäitä päälle niin tulee huomattavasti parempaa!

Niin hyvä aamu-, väli- tai iltapala!

Laittakaa muuten lisää blogipostaustoiveita tulemaan!

Tykkää-merkinnät

Kommentit

Mimmu
,
Kiitos ohjeesta, täytyy kokeilla tätä piakkoin 😊 Ilmeisesti treenaat todella paljon (melkein päivittäin?) niin pakko ihmetellä miten jaksat rankkoja treenejä, kun ainakin blogin perusteella syöt hiilareita todella vähän ja päivän isoin ateria on yleensä salaatti tai keitto? Korjaa jos olen väärässä 😊 Itse aloin viime keväänä treenaamaan noin 5 kertaa viikossa salilla ja olen huomannut, että olen joutunut lisäämään etenkin hiilareiden syömistä entiseen verrattuna. Pelkän salaattilounaan ja pienen välipalan (esim banaani) jälkeen en yksinkertaisesti jaksa tehdä treeniä kunnolla. Sinulla kuitenkin oli kehonkoostumismittauksessa tosi hyvät tulokset, niin kiinnostaisi tietää enemmän tästä ruokavaliostasi, mikä tuntuu itselle todella kevyeltä, mutta kuitenkin ilmeisesti saat siitä energiaa riittävästi treenaamiseen ja noin muutenkin 😊
merenhelmi
,
Moikka! Kiitos kommentistasi 😊 Vastaan sinulle tän päivän aikana! 😊 Haluun vastata ihan ajan kanssa niin sen takia vastaan vähän myöhemmin!:)
merenhelmi
,
Noniin pahoittelut kun en muistanutkaan eilen illalla tätä kommenttia kun meni kouluhommien kanssa vielä iltayhteentoista 😊 Mutta tosiaan treenaan tällä hetkellä 4-5 kertaa viikossa. Välillä yksi noista kerroista voi olla esim. jooga, mutta pääosin teen lihaskuntoa ja jonkin verran myös aerobista. Syön mielestäni hiilareita aika sopivasti ja itseasiassa blogi voi antaa usein melko väärän kuvan! 😊 Syön esim. äidin sanojen mukaan "ihan hirveästi" 😃 Ja usein otan saman kokoiset annokset kuin poikaystäväni joka on lähemmäksi 190cm pitkä 😊 Vaikka syön tosi vähän lihaa ja enkä syö herkkuja käytännössä ollenkaan, pyrin olemaan tosi tarkka siitä, että saan tarpeeksi energiaa. Suosin mm. pähkinöitä, kalaa, avokadoa, riisiä, marjoja, öljyjä, kvinoaa, tattaria, tofua, juureksia, kasviksia jne. Lounaan syön usein yliopistolla ja yliopistolla valitsen yleensä salaatin, mutta se on tosi iso ja paljon energiaa antava! 😊 Ruokapäiväkirjoja toivotaan usein ja täytyisi kyllä ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä sellainen blogiin! Mutta tosiaan tässä esim. yksi esimerkki aamupalastani (kun on aikaa syödä paremmin) ja peruslounaastani: - Aamulla: - kaurapuuro veteen - Päälle 2 rkl raejuustoa (proteiini) - marjoja / hedelmiä (esim luomuomena) - Pähkinöitä sekaan (proteiini) - Banaani / vihersmoothie (vihersmoothie esim seuraavista: kauramaito/soijamaito, pinaatti, viherjauhe, banaani jne) Lounas: - Tummaa riisiä + kermaan tehtyä tofukastiketta (kerma, mausteet, maustamaton tofu, sipuli, valkosipuli) - Iso annos kasviksia - Lisäksi esimerkiksi hapankaalia, raejuustoa / vuohenjuustoa - 1-2 gluteenitonta näkkäriä esim. juuston kanssa Tossa nyt pari esimerkkiä aamupalasta ja lounaasta sellaisina päivinä kun harrastan kovaa liikuntaa! 😊
Mimmu
,
Kiitos tuhannesti kun jaksasit vastata noin kattavasti 😊 Minulla taisi tosiaan olla vähän vääristynyt käsitys syömisistäsi, mutta niinhän saattakin käydä bloggaajien kohdalla kun harvemmin sitä kovin tarkkaan blogiin kaikkia syömisiä kirjoittaa 😊 Vaikuttaa kyllä tosi hyvältä ruokavaliosi! Itsekin olen jättänyt herkut melkein kokonaan pois, kun olen lisännyt muuten syömistä treenin myötä. Herkkuihin tuli ennen sorruttua nimenomaan nälkäisenä 😃 Mutta laita ihmeessä ruokapäiväkirjaa tänne blogiin joskus jos ehdit, uskon että me lukijat voitaisiin saada hyvin vinkkejä omiin syömisiin 😊 Kiitos vielä ihanasta blogista, säännöllisesti olen lukijana ollut jo useamman vuoden ajan, vaikka kommentteja en juurikaan ole jättänyt 😊
merenhelmi
,
Moikka! Ei tietenkään mitään, toki vastailen! 😊 Kiitos itsellesi! Ja niin se usein on, että blogin kautta voi saada hyvinkin erilaisen kuvan, mitä todellisuus sitten on, vaikka bloggaaja haluaisikin ja pyrkisikin antamaan mahd. totuudenmukaisen kuvan. :/ Se on toisaalta tosi harmi, että blogit voi antaa monelta osin niin vääristyneen kuvan, mutta harvoin bloggaaja blogiin kuitenkaan kaikkea elämästä kertoo ja eihän sekään tietysti olisi ns. järkevää kaikkea blogiinsa laittaa. En nyt tietenkään tarkoita pelkkää ruokavaliota (ruokavaliosta voin kirjoittaa vaikka kaiken 😃) vaan ylipäätään kaikkia muitakin asioita 😊 Mut joo, niin se vaan usein on :/ Tätä pohdin nimittäin itsekin usein kun luen ja seuraan blogeja ja sosiaalista mediaa, että pitää pitää mielessä, ettei ne yleensä kerro lähellekään kaikkea 😊 En nyt siis tarkoittanut tätä viestiä suoraan sinulle vaan tässä vain yleisesti pohdiskelen 😃 😊 Ja kiva kun kirjoitit nyt kommenttia ja jotenkin tosi ihana kuulla, että olet pysynyt matkassa niin pitkään 😊 Nyt kun saan suurimman osan kouluhommista tehtyä (nyt tälle ajalle on jotenkin kasaantunut ihan kauheesti kaikkea, enkun esitelmä, enkun kirjoitelma, kurssityön palautus ja huh lista jatkuu 😃), mutta kunhan tästä selviydyn, alan taas miettimään seuraavien blogipostauksien tekemistä. Juuri se ruokapäiväkirja pitäisi kyllä toteuttaa vihdoin ja viimein! Ja mä tunnistan itsestäni just ton saman, että silloin tulee sorruttua herkkuihin huomattavasti helpommin jos ei oo syönyt säännöllisesti / kunnolla ja on kauhee nälkä! Ja kun treenaa niin huomaa kyllä, että saa syödä tosi paljon enemmän! 😊 Mukavaa viikonlopun odotusta sinne <3