hyvinvoinnista ja syksyn hyviä päätöksiä

Kirjoitin eilisessä postauksessa, että olen tehnyt terveyden suhteen muutamia hyviä päätöksiä. Tämän viikon alusta aloitin oikein muutoksen syksyn oman hyvinvointini eteen. Olen aina ollut vähän taipuvainen stressiin ja suorittamiseen. Koitan oikeastaan aina antaa kaikkeni minulle tärkeisiin asioihin ja vieläkin enemmän... Pyrin aina kehittymään ja olemaan parempi niissä asioissa mitä teen ja sehän on ainoastaan hyvä asia, jos siitä ei ota liikaa paineita. Pidemmän päälle stressaamisella voi kuitenkin olla huomattavia vaikutuksia terveyteen ja uskon, että viime kevään pahat migreenikohtauksetkin olivat ainoastaan peräisin stressistä. Vaikka en tuntenut olevani stressaantunut, sitä kuitenkin olin.. Lukuvuosi opiskeluiden parissa oli stressin takia elimistölle kova koettelemus, olin käytännössä kaiken aikaa kuumeessa, hiukset ohenivat huomattavasti, migreeni oli arkipäivää... Kun loma alkoi, lähes kaikki oireet helpottivat. Edelleenkään vastustuskyky ei ole ihan kunnossa, mutta tämä onkin vähän pidempi projekti kuin olisi osannut ajatella. 15-vuotiaana aloitin töiden tekemisen ja nyt alkaa toinen vuosi kun teen työkseni ainoastaan blogia, nyt on siis aikaa ihan kunnolla keskittyä omaan terveyteen ja hyvinvointiin.
Olen lisännyt päiviini monia rentouttavia asioita, kuten aamuvenyttelyä, sekä illalla joogaamista ja meditointia. Muutenkin olen kiinnittänyt taas loman jälkeen enemmän huomiota liikuntaan, se kun tuntui välillä vähän unohtuvan kiireisen kevään keskellä, vaikka kiire ei oikeastaan koskaan oo tekosyy liikunnan jättämiselle.
Vielä on paljon oppimista niin ruokavalion kuin terveydenkin suhteen, mutta tässä ensimmäisen viikon parannukset, joihin olen taas loman jälkeen palannut.

Ravinto:

- Olen juonut heti herättyäni kaksi lasia vettä tyhjään vatsaan.

- Kiinnittänyt huomiota siihen, että syön säännöllisesti (viisi kertaa päivässä).

- Olen alkanut ottamaan chlorella levää, spirulinaa, sekä vehnäorasta. (Jos kiinnostuit, kurkkaa kattava postaus aiheesta äidin blogista täältä).

- Aamuisin olen heittänyt marjasmoothien sekaan opti-msn jauhetta, siitepölyrakeita, magnesiumjauhetta, lesitiiniä ja macaa.

- Kiinnittänyt huomiota jodin saamiseen (kurkkaa "saatko riittävästi jodia? -postaus äidin blogista täältä).

- Olen vähentänyt kahvin juomista (yksi kuppi koko viikon aikana on jo saavutus minulle :D)

- Juonut runsaasti vettä. Olen pitänyt juomapulloa koko ajan mukana, missä olenkaan liikkunut.

- Kiinnittänyt tarkemmin huomiota gluteenittomaan ja maidottomaan ruokavalioon.

- Jättänyt tällä viikolla sokerit ihan minimiin.

- Alkanut juomaan molkosania.

- Muistanut ottaa kalaöljyn.

Liikunta

- Olen alkanut joogaamaan aamuisin ja venyttelemään enemmän.

- Käynyt joka päivä vähintään tunnin lenkin.

- Tänään tai huomenna käyn ostamassa kymmenen kerran uintikortin uimahalliin. Ihanaa päästä pitkästä aikaa uimaan ystävän kanssa matkaa.
Muut
- Olen alkanut nukkumaan joka ilta viimeistään 22.00. Minulle tuntuu sopivan huomattavasti paremmin sellainen rytmi, että menen ajoissa nukkumaan ja herään aikaisin. Aamulla on levännyt ja tosi virkeä olo aloittaa uusi päivä.
- Koittanut ajatella mahdollisimman positiivisesti, sekä kiinnostunut meditoinnista.
- Viettänyt aikaa metsässä, se on niin rauhoittavaa. Olen käynyt metsässä lenkillä, sekä tehnyt päivän retken äidin kanssa puolukkaan. Kerättiin myös terveellisiä nokkosensiemeniä. (Kurkkaa postaus meidän retkipäivästä täältä postauksesta).
- Lainannut ison pinon terveys- ja hyvinvointikirjoja kirjastosta. Myös englanninkielisiä romaaneja ja englannin-kielioppikirjoja tuli napattua mukaan.
Tästä lähdetään.

Tykkää-merkinnät

Kommentit

Annaby
Annaby,
Hienoja parannuksia, tuli itellekin uusia juttuja vastaan 😊 Ite oon huomannu, että säännöllinen ruokailu ja pidemmät yöunet on parantanu jaksamista selvästi! Veden juonti on ollu haasteena jo pitkään, enkä vieläkään oo keksinyt miten saisin juotua tarpeeksi päivän mittaan.by-myeverything.blogspot.fi
Pauliina
Pauliina,
Moikka,

Kuinka paljon ja kuinka usein sä otat tuota Molkosania? :--)
Kirjoita kommentti...
IP: 82.99.3.229