Maailman paras greippismoothie

Moi <3  Sain äsken inspiraation alkaa tekemään jotain hyvää ja terveellistä välipalaa. Äiti teki yks päivä todella hyvää greippismoothieta, jota täällä meillä suursyömäreiden keskuudessa minulle ei riittänyt kuin pieni tippa. :) No eipä se mitään, ei sillä :D Mutta se oli niin älyttömän hyvää, että nappasin ohjeen äidin blogista ja laitoin greipin ja mansikat tehosekoittimeen.. Nyt juon tässä todella ihanaa smoothieta! Yksinkertaista ja nopeaa... 
Ohjeen katsoin äidin blogipostauksesta täältä. Äiti laittoi pelkkää greippiä ja mansikoita. Itse lisäsin hiukan hunajaa makeuttajaksi.






Nyt huoneeseen, muistiinpanot odottelevat. :) Ja meillä tuli muuten soitto, että huivi tulee tänään! Jännittävää nähdä onko se sellainen kuin kuvittelen. :) 

Tykkää-merkinnät

Kommentit

Salli,
Hei nyt mun on pakko sanoa. Kirjoitat usein, että "terveellinen" aamupala tai välipala tms. mutta mä oon nyt alkanut huolestumaan sun proteiinin ja rasvan saannista! 😃

Aamupalat ovat yleensä pelkkää hiilihydraattia tai pelkkää proteiinia. Jokaiselta aterialta pitäisi saada kaikkea kolmea; proteiinia, rasvaa ja hiilihydraattia. Rasvan lähteenä tietysti hyvät rasvat ja hiilihydraattina jotain pitkäketjuista eli hitaasti imeytyvää (tätähän hedelmät eivät ole). Proteiinia saa kaikista eläinkunnan tuotteista ja muutamista kasveista (Nämä jutut tiedät kyllä!:))

Mutta pahimmilaan esim. aamupala tai välipala on ollut pelkkää hedelmäsokeria ja hiilihydraattia (puuro+hedelmä+marjoja). Puhuit muistaakseni olevasi enemmän iltaihminen, mutta ootko miettinyt jos väsymyksen syy aamuille löytyisikin lautaselta? Itsellä on ainakin kiljuva nälkä ja tosi väsynyt olo, jos aamupalalta jää proteiini+rasva+hiilari pois.

Toki hedelmistä saa aimoannokset vitamiineja, mutta en korvaisi niillä aterioita tai pidä niitä mitenkään optimaalisena välipalana. Tämä juuri siksi, että niiden sisältämä energia tulee oikeastaan vain hedelmäsokerista. Proteiinia pitäisi saada, sinäkin urheilevana neitinä, ainakin 1-1,5g päivässä. Suosittelen joskus laittamaan kaikki syömiset esim. kalorilaskuriin, niin näkee ravintoainejakauman.

Hyvänä puolena näen runsaat määrät marjoja ja kasviksia, mitä syöt. Eikä kaikki ole rasvassa ja kermassa tiristettyjä 😊
www.blogger.com/profile/075538575130820453
Anonyymi
,
Samaa mieltä sallin kanssa. Tasapainoa! 😊 esim pelkkä kasviskeitto aikuisen naisen päiväruuaksi on todella vähän! Jos suositte kasvisruokaa, kannattaa lisätä aterialle soijaa, papuja yms. jotta proteiinintarve täyttyy. Ja itse teen usein aamuisin smoothien johon tulee myös loraus oliiviöljyä. Hyvät rasvat kunniaan. 😊
Annika (axu),
Todella namin ja terveellisen näköistä 😊
www.blogger.com/profile/103274237259705620