Meidän yöseikkailut!

Eilinen vierähti Alicantessa shoppaillen, hyppäsimme Benidormissa junaan ja matkustimme meren rantaa pitkin kohti kaunista Alicanten kaupunkia. Matkustamiseen hujahti eilen yli viisi tuntia, shoppailuun suunnilleen saman verran ja syömiseen loppuaika. ;)
Alicantessa teimme vielä viimeiset shoppailulöydöt iltayhdeksän aikoihin (viime hetken löydöt, ne parhaimmat löydöt!) ja lähdimme pikapikaa kipittämään takaisin juna-asemalle, josta juna lähti matkaan kohti Benidormia.. Tiesimme, että olisi pitänyt lähteä aikaisemmin, mutta joku rakkaus-hulluus niihin vaatteisiin sai meidät unohtamaan ajan kulun kokonaan.
Kun hyppäsimme junasta pois Benidormin keskustan asemalla kymmeneltä illalla mietimme hetken, että missähän päin Benidormia me oikein ollaan! Benidorm, kuten Alicantekin ovat kuitenkin aika isoja kaupunkeja. (Kyseessä oli vielä eri asema, mistä lähdimme aamulla) Mietimme siinä, pitäisikö ottaa taksi ja tulla suosiolla suoraan hotellin pihaan, mutta se oli aika kallis vaihtoehto, joten päätimme etsiä bussiaseman. Keskustan kadut oli niin täynnä ihmisiä, ettei siellä mahtunut edes kävelemään! Vähän arvelutti liikkua shoppailukassit kädessä illan hämärtyessä pitkin tuntematonta, isoa kaupunkia. Anette pysyi kylmän rauhallisena ja sanoi, että lähdemme vain kävelemään sinne suuntaan minne suurin osa ihmisistä menee (toisin sanoen ihmismassa vyöryy)...
 Pikkhiljaa meri läheni lähenemistään kun kävelimme käsi kädessä tiukasti ostoskasseista kiinni pitäen ja visusti suut supussa pitäen. Olimme hiljaa, ettei kukaan tunnista meitä turisteiksi. Voisimme mennä jopa Espanjalaisista, sillä etenkin Anetella on niin ihanan tummat piirteet. :) Olen kerran ollut läheltä piti tilanteessa, joten opin kerrasta olemaan varovaisempi ja pitämään silmiä auki ulkomailla ollessa.. Muutaman kerran kysyttiin vastaan tulevilta "missä on mäkkäri, missä on zara, entä mango..." niimpä  löysimme tutun bussipysäkin tunnin kävelemisen jälkeen.

No bussimatka olikin sitten toinen tarina... Hotellimme on Benidormin keskustasta vain kuuden kilometrin päässä, mutta bussimatka hotellille kestää usein sen tunnin ruuhkien vuoksi. Ja Benidorm korkeine tornitaloineen ja pikkukujineen ei ole mikään helpoin hahmottaa! Muistimme, että kympillä pääsemme Albiriin, jossa osaamme hypätä Consumin kohdalla pois ja lähteä suunnistamaan kohti hotellia...
Aina me ollaan Aneten kanssa ennemmin tai myöhemmin osattu perille, oltiin me missä tahansa! ;) No kymppibussi lähti tunnin matkalle kohti Albiria, mutta siinä vaiheessa kello oli jo lähelle puolen yön ja ulkona oli todella pimeää. Meillä oli mukana tuhansien eurojen edestä tavaraa ja verenpaineeni huiteli siinä vaiheessa jossain ylärajoilla, kun bussi ei lähtenytkään Albiriin, vaan jonnekin isolle moottoritielle. Vilkaisimme Aneten kanssa toisimme, seuraavaksi ostoskasseja ja huokasimme suoraan sanottuna kauhusta "missähän helvetissä me ollaan.."

Kellon lyödessä puoli kahdentoista istuimme jossain päin Benidormia. Meitä ei pelottanut kuin ostoskassien puolesta ;) Siinä hetkessä muistin, että bussinumero kymppi kiertää Benidormia ympäri ja palaa aina takaisin keskustaan. Nojasin linja-auton ikkunaan, katsoin pimeää maisemaa, jossa vilahti vain huoltoasemien valot ja tuntemattomat kujat. Sydän hakkasi, mutta yritimme pysyä mahdollisimman rauhallisina. Sanoin Anetelle, että mennään sitten takaisin keskustaan jos ei muu auta ja otetaan taksi keskustasta hotellille.

En ole muuten koskaan ollut niin täydessä bussissa, tuntui, ettei siellä pystynyt edes hengittämään. :D Ihmisiä oli niin paljon, että sinne koko bussiin ei olisi mahtunut enää suoraan sanottuna yhtäkään ihmistä! Oli vähän tiivis tunnelma... Emme oikeastaan ajatelleet siinä vaiheessa muuta kuin väsymystä ja päänsärkyä, kunnes havahduin ohi vilahtavaan tuttuun macaron-kahvilaan. Ja sehän se tosiaan oli! Painoimme Stoppia ja hyppäsimme pihalle. Bussikymppi kyllä meni Albiriin, mutta jonkun ison moottoritien kautta, jonka kautta emme olleet aikaisemmin kulkeneet. Ja pimeellä kaikki näyttää niin erilaiselta... Matka ostoskassien kanssa pikkukujien kautta takaisin hotellille oli ahdistava.. Mutta kun rojahdimme hotellin sängylle olo oli helpottunut, onnellinen ja sairaan väsynyt! :D
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Seuraaavalla kerralla otamme taksin. :)

Tykkää-merkinnät

Kommentit

merenhelmi,
Moikka 😊<3

Nyt täytyy sanoa etten valitettavasti tiedä :/ Me otimme aurinkoa pyyhkeillä, emmekä käyttäneet uimakoppeja tai rantasuihkuja. 😊
www.blogger.com/profile/015246971550904167
merenhelmi,
Moikka 😊

Louis Vuittonin liike löytyy ainakin Palmasta, mutta en oikein tiedä missä LV sijaitsee manner Espanjassa. Ainakaan Benidormissa ei oo Louis Vuittonin liikettä. Täytyisi ottaa selvää 😊

Auton vuokraaminen olisi kyllä hyvä vaihtoehto, tosin Anette ei ole ajanut kovin paljoa autolla ja minulla ei ole korttia. 😃 Mutta toi on kyllä totta! Bussit ovat tosi hitaita ja joutuu aina odottelemaan. Kiitos kommentistasi <3