Näin pidät kynnet kauniina

  ♥  Vähintään kerran viikossa teen tämän rutiinin. Ensimmäisenä otan Sally Hansen kynsilakanpoistoaineella entiset lakat varovasti pois. 

  ♥ Sitten kiehautan vettä vedenkeittimellä. Annan veden jäähtyä niin kauan, että sinne uskaltaa laittaa kädet. (Voi myös lämmittää kattilassa hiukan vettä). Annan käsien olla lämpöisessä vedessä hetken aikaa, jotta kynsinauhat pehmenevät. Jonka jälkeen kuivaan kädet pyyhkeeseen. Otan käyttööni appelsiinitikun (puisen tikun), jolla työnnän varovasti kynsinauhoja taaksepäin. Tähän hommaan otan joskus käsirasvan apuun: kynsinauhat saa työnnettyä taaksepäin helpommin kun hieroo rasvaa vähän käsiin. Minun on pakko työntää varovasti kynsinauhoja joskus taaksepäin, sillä kynteni näyttävät muuten rumilta.



♥ Sitten onkin vuorossa kynsien viilaaminen. Mielestäni paras viila on Trindin lasiviila. Lasiviila on ikuinen, jos sen päälle ei astu. :D Jokatapauksessa tällä hetkellä käytössäni ovat kuvassa näkyvät blogin kautta saadut Cailap viilat. 

♥ Viilaamisen jälkeen hieron kynsiin joko manteliöljyä tai Acon kynsienhoitotuotteita. Acon tuotteisiin kuuluvat kynsinauhavoide, käsivoide, sekä hauraiden kynsien vahvistaja.

♥  Sitten paras vaihe! Kynsien lakkaaminen Lumene Gloss and Care lakalla, joka on sävyä 16 - kukkien kieltä.

Hoidan ahkerasti kynsiäni ja syön myös vitamiineja, jotta kynnet pysyvät vahvoina ja hyväkuntoisina. 

- C-vitamiini estää kynsiä muuttumasta hauraiksi ja kuiviksi. - FoolihappoB12- ja C-vitamiinin kanssa, auttaa elimistöä muodostamaan proteiineja. Foolihappo auttaa myös punasolujen muodostuksessa. - E-vitamiini parantaa kynsien koostumusta ja vahvistaa niitä. - A-vitamiini auttaa myös vähentämään kynsien haurastumista ja kuivumista. A-vitamiinin puutos saattaa aiheuttaa kynsien kasvun hidastumista. - D-vitamiini parantaa kynnen kasvua ja auttaa kynttä pysymään ehjänä. - Biotiini, eli B7-vitamiini auttaa kynsiä muodostumaan paksummiksi ja kestävämmiksi. - Riittävä kalsiumin saanti on tärkeää kynsien kasvulle. Kalsiumin imeytyminen vaatii kuitenkin aina D-vitamiinia ja sitä tulisikin saada riitävästi. - Ruokien nauttiminen, jotka sisältävät paljon fosforia, kuten vilja- ja maitotuotteet, juustot ja pähkinät, auttavat myös pitämään kynnet vahvoina. - Halkeilevat ja uurteiset kynnet saattavat olla merkki omega-3-rasvahappojenpuutoksesta. Omega-3:a saa esimerkiksi ruokaöljyistä. Omega-3-rasvahappoja on myös helposti saatavilla lisäravinnekapseleina. - Valkoiset läiskät kynsissä saattavat viitata raudan tai sinkin puutokseen. Rautaa on lihassa, kalassa ja monissa kasviksissa. Sinkkiä on viljatuotteissa, lihassa ja maidossa. Jos et saa ravinnostasi riittävästi rautaa tai sinkkiä niiden nauttiminen lisäravinteena on suositeltavaa. Sinkin puute saattaa aiheuttaa poikkiviivoja kynsiin, eli ns. Beaun viivoja. - Myös pii on tärkeä kivennäisaine kynsille. Riittävä piin saanti auttaa myös hiuksia pysymään terveinä. Piitä sisältäviä ruokaineita ovat täysjyväviljat, juurekset ja kasvikset. Monet kivennäisainevalmisteet sisältävät myös piitä. (Lähde Ihanaterveys)


Pidä kynnet kauniina! :)
  • Beauty

Tykkää-merkinnät

Kommentit

merenhelmi
merenhelmi,
Heippa 😊

Kiitos tosi paljon 😊 Kun laitan öljyä kynsiin niin annan sen kuivua ja imeytyä aika kauan aikaa ennen lakkausta. 😊
www.blogger.com/profile/015246971550904167
merenhelmi
merenhelmi,
Kiitän ja kumarran<3 Se on mielestäni hyvä tuote myöskin, mutta tällä hetkellä käytössäni on tämä kuvassa näkyvä kynsilakanpoistoaine.:) Itseasiassa käytän kolmea eri lakanpoistoainetta 😃 Sally Hansenin, Maybellinen sekä Pirkan kynsilakanpoistoainetta. Pirkassa on paras hinta-laatu suhde. 😊
www.blogger.com/profile/015246971550904167
IP: 82.99.3.229