treenitavoitteita keväälle 2015

Olen odottanut koko päivän, että pääsen takaisin blogin pariin, niin hyvä motivaatio on nyt tähän hommaan! Oli pakko tehdä yhtä kurssia vähän eteenpäin, mutta vihdoin koitti blogin aika.
Lupasin kirjoitella opiskelutavoitteiden lisäksi myös treeni- ja ylipäätään liikuntatavoitteista kevään ajalle. Olen nyt muutaman kuukauden treenannut voimakestävyysharjoituksien mukaisesti. Kyseisellä ohjelmalla oli tosi hyvä aloittaa etenkin kun treenaamisesta oli pieni tauko kesän jälkeen ennen Kuopioon muuttoa. Pääsi viime lokakuussa ikään kuin aloittamaan alusta. Mutta kuten alunperin minulla oli ajatuksena, halusin siirtyä mahdollisimman pian voimakestävyystreenistä nimenomaan voimaharjoitteluun. Minun tavoitteena olisi saada lisää lihasta ja käydä kuntosalilla ennen 2-3 kerran sijasta 4-5 kertaa viikossa. Painojen suhteen en ole kirjoittanut mitään tarkkoja tavoitteita ylhäälle, mutta teen tottakai aina niin kovaa kuin lähtee! Se määrä millä tulisi aloittaa treenaaminen tänä vuonna on kieltämättä aikamoinen haaste itselleni, mutta rakastan haasteita, joten hyvällä mielellä ja innostuksella olen ainakin aloittanut kyseisen harrastuksen tänä vuonna! Viime kevään pääsykoelukemisen myötä menetin muutamia kiloja ja aloittelinkin liikunnan viime syksynä pitkälti aerobisella linjalla ja vähän kevyemmin. Mutta kuten edellä kirjoitin, tänä keväänä olisi kuitenkin tarkoitus keskittyä kuntosalilla käymiseen ja nimenomaan voimaharjoitteluun. Nyt on myös ihan eri tavalla energiaa siihen hommaan viime kevääseen ja kesään verrattuna. Silloin olin aika hoikka, mutta nyt alan olemaan siinä omassa ihannepainossani ja olo kyllä kaikinpuolin parempi ja energisempi. Tässä vähän tunnelmia viime lauantailta...
Viime syksynä kävin kahvakuulassa ja tanssitunneilla, nyt ainakin tammi- ja helmikuussa keskityn voimaharjoittelun lisäksi lenkkeilyyn, kehonhuoltoon ja joogaan. Tästä on hyvä jatkaa vuotta 2015. Itse koen uuden vuoden aina uutena mahdollisuutena ja voisin sanoa, ettei liikuntamotivaationi voisi olla korkeammalla! Niin treenaaminen kuin tunneilla käyminen antavat niin paljon, ettei sitä voi sanoin kuvaillakaan. Saan ehkä eniten energiaa arkeeni nimenomaan liikunnasta, muiden terveellisten elämäntapojen ja ihmissuhteiden lisäksi. Tänään laitoin herätyskellon ajoissa soimaan, join muutaman lasin vettä ja suuntasin aamujumppaan. Huomenna olisi tarkoitus mennä tekemään kuntosalitreeniä yhdessä poikaystäväni kanssa, ehkä kirjoittelen tänne blogin puolelle jotain myös poikaystäväni liikunnan harrastamisesta. Hänestä otan nimittäin usein mallia ;)
Nyt muuten kaikki liikuntaan- ja hyvinvointiin liittyvät postaustoiveet kehiin! Minulla on monia ideoita ylhäällä, mutta otan mielelläni myös teidän toiveet parhaani mukaan huomioon.

Kuvat otettu: Kuntokeskus Huippu Kuopio

Ps. Palaan mahdollisimman pian kommentteihin! Täällä on pitänyt kauheeta kiirettä! Pahoittelen.

Tykkää-merkinnät

Kommentit

merenhelmi
merenhelmi,
Olipas ilahduttava kommentti, kiitos kauheasti! 😊 <3merenhelmi.indiedays.com
merenhelmi
merenhelmi,
Shock Absorber -urheiluliivit ovat mielestäni ihan parhaat! Tosi tukevat ja niitä löytyy myös aika pienellä ympärysmitalla (65). Mulla on monet liivit kyseiseltä merkiltä ja ne olen kokenut parhaimmiksi. Ovat kestäneet vuodesta toiseen ja ovat vieläkin ihan kuin uudet. Muilta merkeiltä en ole löytänyt itselleni sopivia ja hyviä urheiluliivejä. Ja käyn aika usein lenkillä. Juoksen tosi harvoin, mutta kävelylenkkejä tulee tehtyä harvase päivä. Rakastan ulkoilla ja kävellä luonnossa. Ihanaa viikonloppua<3 Täällä viikko on ollut niin kiireinen, että odotan tosi paljon alkavaa viikonloppua. 😊merenhelmi.indiedays.com
Kirjoita kommentti...
IP: 82.99.3.229