Viikon treenisuunnitelmia

Kun pitkittynyt flunssa vihdoin lähti, oli kieltämättä niin kivaa päästä takaisin kunnolla liikunnan pariin. Koska syksy ei mennyt moneltakaan osin ihan suunnitelmien mukaan ja liikuntakin jäi liian vähälle, päätin ilahduttaa itseäni ja ottaa Fressin jäsenyyden takaisin.

Tykkään tehdä kuntosalitreeniä, mutta sitäkin enemmän koen saavani irti hyvin ohjatuista ryhmäliikuntatunneista. Kuopion keskustan Fressillä on laaja valikoima tunteja ja ammattitaitoisia ohjaajia (esim. Eevan tunnit on ihan loistavia!). Tunneilla käyminen on kyllä tietyllä tapaa jotenkin tosi energisoivaa. Se on se mun päivän hetki, jolloin voin keskittyä ainoastaan liikkumiseen, itseeni ja omiin ajatuksiin sekä unohtaa kaikki arkiset stressaavat asiat. Oli kyseessä sitten rankka circuit treeni tai rauhoittava bodybalance, saan niistä jotenkin niin paljon irti ja toki liikkuminen vaikuttaa kaikkiin elämän osa-alueisiin positiivisesti.
Maanantai: Personal trainer käynti (1h) + circuit (1h)
Tiistai: Yin jooga (noin 1h)
Keskiviikko: Oma treeni kuntosalin puolella (noin 1h)
Torstai: Kehonhuoltotunti (noin 1h)
Perjantai: Bodybalance / oma treeni (noin 1h)
Lauantai: Vapaapäivä / jooga flow (noin 1h)
Sunnuntai: Bodybalance + bodypump (molemmat noin 1h)
Ja teen yleensä niin, että jos liikun yhden viikon aikana vähän enemmän, pyrin ottamaan seuraavan viikon rennommin. Tai sitten liikun enemmän esimerkiksi 2 viikkoa ja pidän niiden jälkeen yhden rennomman viikon.

Tän viikon suunnitelmia sotkee vähän se, että teen töissä 3 iltavuoroa. Monet omista lempparitunneista ovat iltapäivällä / iltaisin, mutta näillä mennään tämä viikko! Omia lempparitunteja ovat olleet ja ovat edelleen circuit, bodybalance, jooga, huolto sekä CrossFit -tyyppiset tunnit.

Nyt pakkaan kamat kasaan ja lähden sinne circuit tunnille, palaillaan pian! :)

*Kyseessä EI ole blogiyhteistyöpostaus

Tykkää-merkinnät