Viikon treenisuunnitelmia

Kun pitkittynyt flunssa vihdoin lähti, oli kieltämättä niin kivaa päästä takaisin kunnolla liikunnan pariin. Koska syksy ei mennyt moneltakaan osin ihan suunnitelmien mukaan ja liikuntakin jäi liian vähälle, päätin ilahduttaa itseäni ja ottaa Fressin jäsenyyden takaisin.

Tykkään tehdä kuntosalitreeniä, mutta sitäkin enemmän koen saavani irti hyvin ohjatuista ryhmäliikuntatunneista. Kuopion keskustan Fressillä on laaja valikoima tunteja ja ammattitaitoisia ohjaajia (esim. Eevan tunnit on ihan loistavia!). Tunneilla käyminen on kyllä tietyllä tapaa jotenkin tosi energisoivaa. Se on se mun päivän hetki, jolloin voin keskittyä ainoastaan liikkumiseen, itseeni ja omiin ajatuksiin sekä unohtaa kaikki arkiset stressaavat asiat. Oli kyseessä sitten rankka circuit treeni tai rauhoittava bodybalance, saan niistä jotenkin niin paljon irti ja toki liikkuminen vaikuttaa kaikkiin elämän osa-alueisiin positiivisesti.
Maanantai: Personal trainer käynti (1h) + circuit (1h)
Tiistai: Yin jooga (noin 1h)
Keskiviikko: Oma treeni kuntosalin puolella (noin 1h)
Torstai: Kehonhuoltotunti (noin 1h)
Perjantai: Bodybalance / oma treeni (noin 1h)
Lauantai: Vapaapäivä / jooga flow (noin 1h)
Sunnuntai: Bodybalance + bodypump (molemmat noin 1h)
Ja teen yleensä niin, että jos liikun yhden viikon aikana vähän enemmän, pyrin ottamaan seuraavan viikon rennommin. Tai sitten liikun enemmän esimerkiksi 2 viikkoa ja pidän niiden jälkeen yhden rennomman viikon.

Tän viikon suunnitelmia sotkee vähän se, että teen töissä 3 iltavuoroa. Monet omista lempparitunneista ovat iltapäivällä / iltaisin, mutta näillä mennään tämä viikko! Omia lempparitunteja ovat olleet ja ovat edelleen circuit, bodybalance, jooga, huolto sekä CrossFit -tyyppiset tunnit.

Nyt pakkaan kamat kasaan ja lähden sinne circuit tunnille, palaillaan pian! :)

*Kyseessä EI ole blogiyhteistyöpostaus

Tykkää-merkinnät

Kommentit

Päivi
,
Mietin tätä viikko-ohjelmaa. Eikö sun tee mieli pitkille kävely- tai juoksulenkeille ulos? Itse kun olen sellainen raittiin ilman ystävä ja mun on lähes päivittäin päästävä ulos hengittelemään. Ja pysyn kyllä terveenäkin kun ulkoilen paljon. Itse rentoudun paremmin luonnossa kuin salilla.
Roosa
,
Täällä tunnustautuu toinen jumppapirkko! Omalla kohdalla koen ryhmäliikuntatunnit helpoimmaksi ja tehokkaammaksi vaihtoehdoksi kuin esim. kuntosalitreenin. Siellä pystyy aivan eri tavalla "heittämään aivot narikkaan" ja antaa hetken viedä, vaikkei välttämättä yhtään tiedä, mitä seuraavaksi on luvassa. Hyvät jumppaohjaajat itsessäänkin saavat minut tulemaan yhä uudestaan. Omia lemppareita on spinningtunnit, Cxworx, BodyCombat, BodyPump ja BodyBalance. Mahtuupa väliin myös yin-joogaakin. ;D Mukavaa viikkoa sulle! 😊 -Roosa
Veera
,
Hei Päivi! Kiitos kommentistasi ja ymmärrän ihan täysin. Itsekin olen raittiin ilman ystävä ja luonnossa liikkuminen tekee tosi hyvää. Mä tykkään tosi paljon liikkua myös ulkona, mutta nyt kun ulkona on niin pimeää ja harmaan näköistä, tykkään liikkua enemmän sisällä. Mutta esim. keväällä, kesällä ja syksyllä (etenkin alkusyksystä) tykkään lenkkeillä tosi paljon. 😊 Mä pyöräilen / kävelen aina tonne Fressille niin siinä tulee oltua ulkona ja esim. koulumatkoja tulee myös pyöräiltyä / käveltyä. Mukavaa päivää sinne!
Veera
,
Moikka Roosa ja olipas kiva tulla tänne blogiin takas, kun täällä odotteli tällaisia kommentteja! Ja niimpä! Jos on hyvät ohjaajat niin tuntuu, että itsestä saa jopa enemmän irti kuin salin puolella. Ja sit tykkään tehdä tosi paljon myös oman kehonpainolla treeniä, mitä monesti just tehdään ryhmäliikuntatunneilla. Viime keväänä kävin ekaa kertaa CrossFit tunnilla ja sekin oli tosi positiivinen yllätys. Kun itsensä vetää ihan rajoille niin se on toisaalta samaan aikaan ihan kamalaa ja niin kivaa. 😃 Ei sellaista treeniä tulis varmaan tehtyä ilman tollaista tuntia. 😃 Nyt tosin joudun jättämään CrossFit tunnit välistä, mutta ehkä joskus sitten taas! Spinningtunneilla mun ei oo tullut käytyä pitkään aikaan, niitä voisi taas kokeilla! 😊 Energistä ja mukavaa viikkoa sinne!