virtaa päiviin vehnäorasjauheesta

Kun kysyin teiltä täällä jutussa mitä postauksia toivoisitte enemmän, taisi suurin osa toiveista liittyä hyvinvointiin. Niimpä pyrin toteuttamaan niitä siis enemmän. Aihe kiinnostaa minua henkilökohtaisestikin tosi paljon ja yhtenä mun tavoitteena on kehittyä hyvinvointiin liittyvistä asioissa. Liian tiukalle linjalle en kuitenkaan halua lähteä ja mielestäni esimerkiksi herkuttelu on silloin tällöin ihan sallittua. Ostankin usein suklaata viikonlopuksi ja saatan joskus ottaa koulussa ruuan kanssa leipää. Kokonaisuus on kuitenkin se mikä ratkaisee.<
Mutta jatketaan näitä hyvinvointiin liittyviä postauksia vaikka tästä vehnäorasjauheesta, joka oli vielä vähän aikaa sitten mulle ihan uusi juttu. Nappasin purkin huvikseen kaupan hyllyltä kun se sattui olemaan puoleen hintaan. Oon käyttänyt tätä nyt noin kuukauden/parin ajan ja tämä tekee kyllä jotenkin paremman olon ja tuntuu vaikuttavan myös vireystilaan.
Mikä vehnäorasjauhe?

- Vehnäorasjauhe on vehnän siemenistä kasvatettua orasta, joka on jauhettu jauheeksi.

- Vehnälle ominaista gluteenia ei muodostu vehnäoraassa. 

- Puhdistaa elimistöä.

- Sisältää runsaasti vitamiineja, mineraaleja (jopa 90 mineraalia!), proteiinia ja elimistölle hyödyllisiä entsyymejä.

- Auttaa saavuttamaan elimistössä paremman pH-tasapainon. Esimerkiksi kahvi, liha, maitotaloustuotteet, kananmunat ja viljatuotteet happamoittavat elimistöä. Vehnäorasjauhe voi siis olla hyvä ottaa käyttöön jos juo esimerkiksi paljon kahvia. Lisää kehon happo-emästasapainosta voit lukea esimerkiksi täältä ja täältä. Toki aiheesta löytyy myös kirjallisuutta, jossa aihetta käsitellään varmasti vielä tarkemmin.

- Viherjauheiden käyttö ruokavalion tukena voi parantaa yleistä vireystilaa.
Käyttö

- Soveltuu päivittäiseen käyttöön.

- Tämän voi sekoittaa esim. veden / vihersmoothien sekaan. Itse juon tämän useimmiten veden kanssa ja niin myös mun poikaystävä. Vaikka tämä ei ole mitään herkkua, makuun tottuu ;) Vihersmoothieta ei tule kuitenkaan välttämättä tehtyä ihan joka päivä.

- Aloita käyttö 1/2 tl, nosta annostus hitaasti suositeltuun 1-2 tl vuorokausiannostukseen.

Suosittelen kokeilemaan! Jauhe on melko edullista ja purkki kestää pitkään käytössä. Mä huomaan, että oikein "himoitsen" tätä, mikä on tosi outoa, koska tää maistuu kieltämättä aika pahalta...? Ehkä elimistöni "kertoo", että tarvitsee tästä jauheesta jotain, en tiedä :D<
> Mutta nyt lämmittämään saunaa ja nauttimaan rennosta perjantai-illasta!

Tykkää-merkinnät

Kommentit

Anonyymi
,
Mulle kävi spirulinajauheen kanssa sama juttu. Ensin en meinannut saada sitä millään alas edes maustetun jogurtin seassa, mutta jonkin ajan päästä aloin oikeen hinkuamaan sitä. Nyt jos sitä ei laita jogurtin sekaan, tuntuu että jogurtista puuttuu jotain olennaista! 😃
Marru,
Minä käytän tätä myös ja sitä oikein kaipaa. Saatan juoda ihan veteen sekoitettuna tai syön turkkilaisen/kreikkalaisen jugurtin kanssa (joskus lisään myös hunajaa) ja sitten smootieen laitan joskus myös. Minusta maistuu hyvältä. Ja virkistää mielestäni mukavasti 😊
www.blogger.com/profile/171117795322467156